
| Beatrice Vorster | |
|---|---|
| Biografie | Beatrice Vorster (*1994) lebt in London. Sie veröffentlicht ihre Musik unter dem Künstlerinennamen «[tape_2046]». Ihr grosses Interesse gilt der Erforschung von Rhythmus, Vitalität und Geräusch sowie der Beschäftigung mit innovativen audiovisuellen Experimenten rund um Aufnahme und Wiedergabe. Zu ihren jüngsten Ausstellungen gehören «Not before it has forgotten you» bei Nicoletti Contemporary und «i <3 your output» bei greengrassi im Jahr 2022. Sie tritt regelmässig in Londoner Veranstaltungsorten wie Spanners, Iklectik und Cafe Oto auf. Bei Radioauftritten erreicht ihre Musik zudem ein internationales Publikum. Vorster ist Mitglied der Redaktion der Zeitschrift SonicScope, die von MIT Press und Goldsmiths Press herausgegeben wird. Ausserdem ist sie Dozentin am Chelsea College of Arts, das der University of the Arts London angegliedert ist. ABOUT Beatrice Vorster: «totalHalo» «totalHalo» is an electronic composition which utilises manipulated tape loops, modular synthesis, field recordings and digital sampling to form cinematic landscapes. The piece examines noise as a tool which both disrupts and intercepts messages, disclosing the limitations of perception while codifying *something* about the technology which hosts it. By mobilising rhythms and sampling moments across the communication landscape of media debris; mp3s become haptic when amplified in the hyper_rhythm of data processing. Time is plastic; vibration is life matter: sonics touch our bodies. Drifting in the vacuum of in-betweenness; totalHalo proposes an aesthetics of lingering as operating in the latent space between frames, the web bubble. The aesthetics of lingering can be characterised by sharp temporal stutters, smoothed by a wash of euphoric longing romance: the glow of the ever-present. Desire fuelled almost-moments dilate and stretch; pulling away from one another in a play of networked intimacy. |
| Link | |
| Photo Credit | Yasmin Vardi |
| Zurück | |